Поради вчителю, що працює з аутистом
Поради вчителю, що працює з аутистом
Робота з аутичною дитиною - ледве не найскладніше, що є в сучасній спеціальній педагогіці. Працюючи з аутичною дитиною варто:
- періодично підвищувати рівень спеціальних знань педагогом про аутизм;
- здійсненювати індивідуальний підхід з урахуванням таких проявів аутизму, як ранимість, втомлюваність, нерівномірність мовленнєвих і моторних навичок, повільність реакцій, труднощі сприйняття фронтальної роботи, труднощів при відповідях біля дошки;
- не слід поспішати з висновками, потрібно зрозуміти причини порушень поведінки і невдач у навчанні.
Пам'ятатайте: немає нічого не можливого, головне, що необхідно для успішного розвитку вашого учня - це любов, турбота і терпіння.
- Прочитайте уважно (!) індивідуальні плани та шукайте дітей, яким потрібен контроль близькості або підказки(візуальні підказки) . Продумайте як можна організувати класну кімнату так, щоб ви мали можливість перемістити дітей без стресу, бо є діти, які потребують додаткової підтримки від вас зі спини. У разі необхідності слід уникати зміни місця на кілька днів (тижнів) у школі.
- Будьте обізнаними і не приймайте істерику дитини на свій рахунок. Нагадайте про те, щоб учень був терплячим ( тут авжеж допоможуть візуальні підказки) і що новий процес може викликати стрес. Дійте навипередження, у будь якій ситуації.
- Викладіть конкретні соціальні правила та процедури в класі. Нагадайте всім вашим дітям про особисте місце та чергу
- Коли починається школа, багатьом дітям з РАС потрібні їхні батьки, щоб згладити перехід. Поступово зменшуйте участь батьків. Наприклад, нехай батьки допомагають їм на своєму місці та організовують свої предмети в перші пару днів, але потім нагадайте батькам про самостійність. Тьютор ,звісно ,лишається )
- Якщо ви задаєте дитині з аутизмом питання , а отримуєте лише порожній погляд, спробуйте змінити своє запитання та / або надішліть варіанти відповідей. Іноді їм просто потрібна допомога та час на обробку ваших запитань.
- Уникайте сарказм та ідіоми. Дитина може сприйняти ваш сарказм серйозно або думати, що ви щось хочете хробити буквально. Наприклад слово «вирізати» має різні значення ( вирізати бумагу, або слово ?)
- Надайте класу чіткий щоденний графік і нагадайте їм про наближення змін в рутині. Розміщення візуального чи письмового розкладу на дошці є корисним. Але вчителі все одно захочуть нагадати та попередити учнів, коли діяльність завершиться і коли відбудуться переходи.
- Повторіть вказівки учням та вкажіть інструкції. Поєтапність,вона має значення і може допомогти дітям, які мають проблеми з обробкою багатоступеневого завдання
- Уникайте надмірної стимуляції навколишнього середовища в навчальному закладі . Треба забезпечити спокійний простір для відпочинку при виникненні перегрузу( це дуже часто трапляється) .
- Якщо є труднощі з груповою діяльністю та іграми, поступово збільшуйте участь дитини у них. Попросіть її спочатку спостерігати за іншими дітьми, а потім взяти участь у них. Якщо все ще чиниться опір, спробуйте дізнатись, що про інтереси учня, і створити гру, яка включатиме ці інтереси. Це дуже важливо для розвитку соціальних навичок. Наприклад, дитина може впоратися з грою в м’яч краще, якщо б м’яч був синього кольору…
Коментарі
Дописати коментар